MUSIC

About

Félicia Atkinson is a French artist and an avant musician who has been composing music under her own name and the moniker Je Suis Le Petit Chevalier since 2004. She is releasing most of her music on french label Shelter Press, but also released music on NNA Tapes, Umor Rex, Home Normal, Aguirre, Spekk, Peak Oil…. Her latest solo record, A readymade ceremony (Shelter Press 2015) got some high praised from Fact, Pitchfork (#16 best experimental album of the year), Thump, Spin, The Wire Magazine. She recently released a collaborative effort with musician Jefre Cantu-Ledesma (Comme Un Seul Narcisse, Shelter Press 2016).
Her new album Hand In Hand will be out in May 2017 on Shelter Press.

Her music is composed of concrete music, asmr voices, electronics, field recordings, improvisation with guitar and piano, abstract distortions and infra basses.

Felicia Atkinson has been playing in Europe, Japan, Mexico, Canada and USA from museums (MCA of Chicago, Palais de Tokyo in Paris, MOCA Geffen In LA), to music venues and music festivals (Rewire in Den Hague, Novas Frequencias in Rio de Janeiro, Borderline festival in Athens, Soy Festival…) and uncommon places (the cactus house in the Palmengarten in Frankfurt, an old temple near Hiroshima, “Etants Donnés” by Marcel Duchamp at the Kunstpalast in Dusseldorf).

She is also the co-pilot of the label and publishing house Shelter Press.

A propos

Félicia Atkinson est musicienne et artiste, vivant actuellement à Rennes. Elle a réalisé depuis 2006 plus d’une vingtaine de disques sur différents labels (Shelter Press, Umor Rex,Spekk, Home Normal, NNA Tapes, Hibernate, Peak Oil, Aguirre…) et a joué dans dans diverses parties du monde (Festival Novias Frequencias, Rio de Janeiro; Cinema Tonala à Mexico City, Moca Geffen à Los Angeles, Palais de Tokyo à Paris, Festival Borderlines à Athens, Festival Rewire à Den Hague..), partageant parfois l’affiche sur des tournées avec Grouper, High Wolf, Sun Araw, Gabriel Saloman…

Son travail plastique et musical s’attache aux questions d’improvisation, d’indisciplinarité, de fiction, d’assemblage, de bruit, de poétique, d’abstraction, de distorsion des liens entre ready-mades et musique concrete et a été chroniqué positivement par Pitchfork, Fact, Spin, Hartzine, The Drone, The Wire magazine….

Felicia Atkinson s’interroge aussi sur les lieux du sonore, mais aussi sur la place du disque, du livre et du texte comme espace d’exposition, posant son regard, son toucher et son ouïe sur les problématiques d’onde, de couleur à travers l’installation, la peinture, l’impression, le texte, la sculpture et le son.

Booking & Licencing

For all booking, press material and licensing inquiry, please write to Bartolomé Sanson at contact@shelter-press.com

Latest albums