(SP148)
1. Limestone (07:34)
2. The Painted Room (10:18)
3. Stairway to the interior (04:20)
4. A fragrance of moss and chalk (07:44)
5. Cobwebs (06:26)
6. Amulet of sweat (03:18)
LISA LERKENFELDT
Halos of Perception
Music Lisa Lerkenfeldt
Mastering Stephan Mathieu
Artwork André Piguet courtesy of Station Gallery
Design Bartolomé Sanson
Shelter Press 2023, SP148
(SP138)
With contributions by
François J. Bonnet, John Giorno, David Grubbs, Yannick Guédon, Lee Gamble, Sarah Hennies, Hunter Ravenna Hunt-Hendrix, Stine Janvin, Joan La Barbara, Youmna Saba, Akira Sakata, Pierre Schaeffer, Peter Szendy, Ghédalia Tazartès
SPECTRES IV
A Thousand Voices —
Mille Voix
256 pages
Thread sewn softcover
First printing : 3000 copies
May 2023
Bilingual edition French/English
(all content included in both languages)
Editors François Bonnet and Bartolomé Sanson
Editorial Committee François Bonnet, Nicolas Debade, Jules Négrier, Bartolomé Sanson
Translations Robin Mackay and Valérie Vivancos
Proofreading Nicolas Debade, Robin Mackay, Jules Négrier
Design Bartolomé Sanson
The voice is everywhere, infiltrating everything, making civilisation, marking out territories with infinite borders, spreading from the farthest reaches to the most intimate spaces. It can be neither reduced nor summarised. And accordingly, when taken as a theme, the voice is inexhaustible, even when seen in the light of its very particular relation with the sonic or the musical, as is the case in most of the texts collected in this volume. There is no point therefore in trying to circumscribe or amalgamate the multiple avatars of the voice. We must rather try to apprehend what the voice can do, to envisage its landscape, its potential effects.
—Extract from the editors' forwords
La voix est partout, elle s’infiltre, fait civilisation, dessine des territoires aux frontières infinies, s’épand depuis les confins jusqu’au plus intime. Elle ne se réduit pas, ne se résume pas. La voix, prise comme matériau thématique, est tout autant un continent inépuisable, même quand il est mis sous la lumière de sa relation particulière avec le sonore ou le musical, comme c’est en grande partie le cas dans ce livre. Inutile, donc, de chercher à circonscrire et amalgamer les multiples avatars de la voix. Mais essayer, plutôt, d’appréhender ce que peut la voix, d’envisager son paysage, ses efficaces.
— Extrait de l'avant-propos
—
Spectres IV will be out in May 2023.
Now available to {Pre Order}